Zdar všem, nedávno tomu bylo půl roku od koupě mojí Mazdy. Jedná se o NB z roku 1998 se silnější motorizací a samozřejmě s diferenciálem torsen. Přišel jsem na ní náhodou, když jsem hledal něco, čím vyřešit absťák po zadním náhonu (E46 325Ci) a VW Polo 1.6 TDI nebylo řešením… Kupoval jsem od důchodce, který s ní během posledních 5ti let najel 11 tis. km a většinu času stála v garáži. Takže ačkoliv má různé škrábance a odřeniny, tak zatím nikde nerezne a vše se zdá ok. Potěšující bylo, že auto mělo v motoru rozpěru a místo standartního podvozku je tam štelovatelný, neznámého původu a kvality, nicméně zatím tak nějak funguje. Auto už bylo bez airbagů s nějakým aftermarket volantem. To bylo výhodou, sériové auto je pro mě nemyslitelné řídit (leda bych dával kontra kolenem). Nakonec jsem pořídil volant od Sparca, odsazený o 95 mm a s ovládánim vozu nemám potíže (186 cm, cca 100kg).
Auto ihned po koupi putovalo do servisu, kde se vyměnil olej (TWS 10W-60), olej v diferenciálu i převodovce, vyměnily se rozvody, těsnění ventilového víka, závodní termostat, objednali jsme DS2500, repasovaly se brzdy, objednaly se pancéřové hadice, 17” kola mířily na bazoš a nasadil jsem originál enkei 15”. Ještě bylo třeba vyměnit zadní destičky a kotouče a do auta zamířila brzdová kapalina určená pro Focus RS, nakonec jsem ale skončil u Motul Racing 660. Během léta jsem také nechal natřít a zakonzervovat celý podvozek vozu. Zvuku trochu pomohl koncový tlumič s koncovkou od Ulter.
Již od koupě jsem se rozhodl, že z auta chci továrnu na zážitky a ne leštěnku na focení, takže kosmetiku, ať už byla nebo jsem se podepsal sám, jsem se rozhodl neřešit. Radši než dát několik tisíc za jiné víko kufru + lak, tak koupím semislicky… Což ale neznamená, že bych se o auto nestaral, myčka neexistuje, pražští mě můžou často potkat na bezdotykovém mytí v Malešicích nebo na wapce na AGIP za KFC na Černém Mostě.
Od koupě už jsme společně nalítali téměř 10 000 km, před pár dny jsem vyměnil olej za MillersOils motorsport řadu 10W-60, místo slítaných pneu jsem obul Nankang NS-2R a čeká mě zadní ložisko - nejspíš raději obě. A vyřešit lepší sání…
- Výletování po okreskách v Okolí slap
- servis po koupi
- při natírání podvozku
- Momentka z červnového miata cupu
- Amater cup