TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod mojžo » 21 říj 2015, 22:12

Gratulačky :)
A v zime na zimákách je s MX päť najväčšie žúúúžo :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 24 říj 2015, 23:07

Netrpělivě očekávám českej techničák a vlastní SPZky, v rámci přípravy a těšení jsem nezahálel :)

Nikdy jsem na autě nic nevyměńoval ani nespravoval snad kromě žárovky v předním světle Octávie II a "cétrojce", takže to byla trošku výzva. Kamarád automechanik ale rád přijel a pomohl.

V pátek v podvečer jsme vyměnili olej v motoru, kvůli celoročnímu provozu padla volba na Valvoline MAXLIFE SYNTHETIC 5W-40 a filtr Bosch.
Obrázek


Dneska přišel na řadu olej v převodovce a pod řadičkou. To byla už trošku větší výzva. Vybral jsem doporučovaný Castrol Syntrans Transaxle (TAF-X) 75W-90, pro jistotu 3 litry. A třetí flašku jsem skutečně musel načít.
Jenom zvednout auto na čtyři podpěry nouzovým heverem na rezervu není úplně med, ale zadařilo se :D evidentně ale bude třeba dokoupit ještě nářadí, takhle by to dlouhodobě nešlo.
Zvednout předek šlo snadno, ale při zvedání zadku jedním heverem (každou stranu zvlášť, postupně) se autu chtělo cestovat do stran, což je o průser. Tím nešikovným heverem bych se pod diferenciál nedostal, takže jsme to nakonec udělali tak, že jsme zvedali pomocí dvou pidi heverů zadek oba najednou co nejvíc rovnoměrně, klasicky ze stran, za jištění podpěr. Asi bych si měl pro svou "kočkolapku", jak Mazdě přesdívá kamarádův otec, pořídit "kočkohever", asi by to hodně věcí zjednodušilo. Ale šlo i tak, jen to trvalo asi 5x tak dlouho.
Obrázek

Trošku jsem se bál povolování zarezlejch šroubů na převodovce, který zřejmě nikdy nikdo nepovoloval, když bylo auto na podpěrách - abych na sebe auto neshodil. Nakonec ale nešly tak těžko :)
Další laborování bylo, jak tam ten olej vlastně napustíme. Vyhrála to zahradní hadice natažená z levýho předního podběhu kolem svodů a přímo do převodovky :D jen jsme museli konec trošku seřezat, aby při nepouštění mohl unikat vzduch z převodovky. Teklo to tam hodně líně, takže jsem se dvacet minut válel pod autem, než bylo plno a olej začal vytékat z napouštěcího otvoru... těsně vedle mé hlavy.
Obrázek

A protože si nejsem jistej, jestli by necelej litr stačil na diferenciál, tak ten se vymění až v příštím kole se zadními brzdami.
Musím ale říct, že jsem byl neskutečně příjemně překvapenej, co novej olej v převodovce dokáže se řazením udělat. Jde to o tolik snáz a jemněji... :)


Mám ale pocit, že mi někde možná trochu zdrhá motorovej olej - když jsem sundal kryt pod převodovkou, tak mezi výpustí motorovýho oleje a převodovkou v oblasti spojky byla celá kovová plocha lehce mastná. Je možný, že to tam někde uniká.
Tušíte, kde přesně by mohl být pramen problému? Na jaře půjde motor ven, budou se vařit nosníky, zřejmě půjde dovnitř i nová spojka, a pokud je potřeba něco přetěsnit, asi by nebylo od věci to udělat přijednom.

Jestli auto olej žere a jak moc, říct nedokážu, ještě nemám dost najeto. Bez značek se jezdí těžko, ale přesto člověk musí auto vyzkoušet, že :D takže dneska padlo magické 211111km.
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod mojžo » 25 říj 2015, 22:59

Keď bude motor von, určite treba vymeniť tesniaci krúžok kľukovej hriadele na strane prevodovky - čiže sa vyberie zotrvačník a tam ho nájdeš.
typ ako vybrať starý krúžok von - naskrutkovať doňho skrutku pre sadrokartón a keď to chytí závit, vytiahnuť. Nový už pôjde raz-dva naspäť
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 30 říj 2015, 23:52

Tak prvních leglních 200 kilometrů za mnou a je to prostě super. Ještě není pod nulou, takže stále bez střechy, je to senzace :)
Neskutečně si tohle malý autíčko užívám. Jen jsem trošku nesvůj z toho, jak je za pouhých 200 km zaprášený...

A jsem hrozně rád za tu 1.8, jede krásně :) trošku si zvykám na hooodně citlivej plyn na jedničku a dvojku, ale citlivost není nikdy na škodu.
Jsem zvědavej, za kolik nakonec budu jezdit, až budu mít dost dat na nějaký vyhodnocování :D trošku se bojím, možná lepší nevědět.

Na příští víkend už jsou jasný plány:
  • nový brzdy na zadek
  • ošetřený drobný povrchový rzi kastle, vystříkání dutin, nástřik podvozku - trošku škoda, že už není teplo, ale lepší teď v deseti stupních, než to neudělat vůbec
  • výměna oleje v diferenciálu, na kterej posledně nezbyl olej
  • doladění hardtopu, aby neškvíkal a neprofukoval ani vepředu (ve 140+ profukoval)
  • obutí nových Enkei disků do nových zimních Nokian WR D3 195/50 R15 82T - nebo možná obutí starejch disků do zimáků
Nejsem si jistej, jestli ET45 disky nebudou chtít aspoň 5mm podložky, ale to bych zase musel vyměnit i šrouby v kolech... půl cenťáku snad nebude problém. :)


@Mojžo - díky za rady.

PS: Hrozně mě překvapilo, kolik lidí se s jásotem v obličeji za Miatou otáčí! Taky to tak máte? :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod Igor » 31 říj 2015, 09:20

Lidi reagujou pozitivne,toje prijemny.auto nevypada nijak nabubrele,proste dela radost:)..a nemuzu si pomoct s hardtopem vypada proste super
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod mojžo » 31 říj 2015, 21:50

So strechou by sa malo manipulovať keď je aspoň 5 stupňov pozor!
Je to aj v príručke k automobilu.
...a čierna mx5 nb s hardtopom vyzerá nenormálne samozrejme
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 01 lis 2015, 10:51

Hardtop jsem měl nasazenej jen do tý doby, dokud jsem auto neměl přihlášený, tak aby zbytečně netrpěla origo vinylová střecha.
Teď stále jezdím bez střechy, takže je hardtop schovanej, leč jí sluší. Ale pro velký úspěch ještě jedna fotka s ním, poslední fotka bez SPZ :)
Obrázek


Věděl jsem, že střecha (nebo spíš slídové okno) jsou náchylný na nízký teploty, ale že to je +5°C? To abych si dával bacha.
Dneska, když jsem ráno vyjížděl (tímto zdravím do Kobylic, se střechou nahoře se špatně mává a v 8 ráno nechci nikde na vesnici troubit), jsem měl celou střechu mokrou ze vzdušný vlhkosti. A když mám střechu mokrou, rozhodně ji nechci skládat za hlavu, aby se to tam dusilo, takže ji nechávám nahoře, dokud neuschne. A tou dobou je auto už vytopený a střecha zevnitř zahřátá, můžu pak tu střechu shodit i když bude třeba 0°C? :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod Spider » 01 lis 2015, 11:36

Tam sa jedna o to, ze pri nizkych teplotach vynil skrehne a potom v zahyboch praska. Aj ked ho zlozis zohriaty, tak potom aj tak vychladne a skrehne. Zivotnost vynilu sa da ako tak predlzit pozivanim osetrujucich pripravkov, ktore pomahaju zachovat pruznost gumy. Preto je aj dobre takuto strechu nechavat natiahnutu a nie zlozenu, ked je auto odstavene. Platenna strecha ma v tomto velku vyhodu, lebo jej skladanie nevadi, treba ju vsak impregnovat.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod AndrewG » 01 lis 2015, 12:44

ja mam platenu strechu, plastove okno je ok, strecha je ok, ale sa mi predierajú zase nitky (stehy)...takže v zasade vždy je nejaký slabý kus v celku :?

inak auto sa mi fakt páči a čo sa tych podložiek týka, 5mm je taký limit čo môžeš dať aj bez predlžovania štiftou...ale pre istotu si to kontroluj určite (informacia zo spec miata prostredia, takže keď to vydrží jazdu so slickami...)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: TeeJay's Black Shadow - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 01 lis 2015, 20:43

Dneska další 150km projížďka - domov - Hradec - Náchod - Hronov, hodinka na motokárách a zase zpět ;) Tolik úsměvů kolem, furt z toho mám radost :)

A taky jsou lidi hrozně starostliví, když nás vidí bez střechy.
Cestou zpět jsme v Hradci zajeli do KFC Drive Thru, kamarád měl hlad. Slečna Kristýna hned nabízela čaj.
Pak jsme jeli ještě do McDrive, kamarád měl fakt hlad. A slečna okýnka: "Není vám zima?" :D
Topení topí, sedačky hřejou... ;)


Spider píše:Tam sa jedna o to, ze pri nizkych teplotach vynil skrehne a potom v zahyboch praska. Aj ked ho zlozis zohriaty, tak potom aj tak vychladne a skrehne. Zivotnost vynilu sa da ako tak predlzit pozivanim osetrujucich pripravkov, ktore pomahaju zachovat pruznost gumy. Preto je aj dobre takuto strechu nechavat natiahnutu a nie zlozenu, ked je auto odstavene. Platenna strecha ma v tomto velku vyhodu, lebo jej skladanie nevadi, treba ju vsak impregnovat.

Ok, takže na zimu, kdy budu jezdit jen s hardtopem, radíš vinylovou střechu vymontovat a nechat rozloženou doma? :)

AndrewG píše:ja mam platenu strechu, plastove okno je ok, strecha je ok, ale sa mi predierajú zase nitky (stehy)...takže v zasade vždy je nejaký slabý kus v celku :?

inak auto sa mi fakt páči a čo sa tych podložiek týka, 5mm je taký limit čo môžeš dať aj bez predlžovania štiftou...ale pre istotu si to kontroluj určite (informacia zo spec miata prostredia, takže keď to vydrží jazdu so slickami...)

Ještě uvidím, jestli těch 5mm bude opticky vidět nebo ne. Pokud to nebude nápadné, nebudu to řešit, v opačným případě bych rovnou prodloužil i víc (10-15mm), pokud by to nestálo majlant a nebyl s tím nějakej zásadní problém.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 136 návštevníků