kompresorování

Re: kompresorování

Příspěvekod m8rinek » 27 říj 2015, 23:12

Otázka na zkušené, lze přifouknout kompresorem miatu bez úprav elektroniky v případě zachování všeho příslušenství (váha, teplotní čidlo atp...). Přifouknutí např. na 0,3atm...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: kompresorování

Příspěvekod vhml » 27 říj 2015, 23:51

Doufám že jo, protože to tak taky plánuju :-) Ideálně i bez IC jako naprosto low-cost řešení jen kvůli zvednutí kroutáku v nižších ot.
vhml
 
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: kompresorování

Příspěvekod elektron » 28 říj 2015, 00:05

Odpoveď ďalšou otázkou >
Aký význam má namontovať prepĺňanie (realizovať pomerne náročnú prestavbu) s následným omedzením využitia potenciálu len na minimum (cca 10-20percent) ?

Úprava atmosférického motora na FI nikdy nemôže korektne fungovať s pôvodnými čidlami resp. ich pôvodným umiestnením.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: kompresorování

Příspěvekod vhml » 28 říj 2015, 00:15

Protože peníze. Zatímco samotná mechanická zástavba je celkem jednoduchá ( alespoň pro mě )
vhml
 
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: kompresorování

Příspěvekod Rudy » 28 říj 2015, 00:43

Kompresorom sa pri klasickom zapojení nedá "len tak prifúknuť" pokiaľ nepoužiješ nejaky waste valve (dual action blow off). To z toho dôvodu že aby si dosiahol maximalne 0.3baru musiš mať správny pomer na remenici a teda v nizkych otáčkach budeš mať nič a 0.3 baru až pri obmedzovači.

Čo sú to nízke otáčky? Lebo nech to už spravíš hociako pod 2000rpm to nepôjde ako TDIčko (ani 2200).

A 0.3bar je pomerne veľa a halvne zavajdzajúca veličina. Skor by sa zišlo hovoriť o objeme vzduchu za veličinu času (len bohužiaľ to sa nedá tak ľahko porovnávať a strielať od boku ako tlak). Ale tak či tak palivo zvládne variabilny regulator tlaku paliva a zapaľovanie možeš posunúť fixne tak aby všetko fungovalo keď dosiahneš maximálny tlak v saní. Ale s palivom je problém, že to bude fungovať ako zlý karburátor, ty to nastavíš aby si mal dosť paliva v extremnej situácii, ale v ostatných rozmedziach otáčok a tlaku može byť zmes chvíľu chudobná potom zas bohatá a teda strácaš výkon mimo toho extremného pripadu (max rpm. a max tlak) pre ktorý si to nastavil.
A so zapaľovaním je rovnaký problém stratíš moment prave v nízkych otáčkach až pokiaľ sa nedostaneš na maximálny tlak. Teda krivka momentu bude prudká so špicou a auto bud "kopať" presne ako staré turbomotory kde to bolo riešené takto (maximálne mali mechanický posun rozdelovača podľa tlaku). --> týmto z časti eliminuje výhody elektronickeho riadenia motora

Ale ide všetko však neupravený motor zvládne zvýšenie predstihu aj o 7° s benzínom aký sa tu predáva (aj keď n amomente pri takom predstihu už stráca). Teda menenie predstihu by si mohol eliminovať. S palivom je to tiež diskutabilné pokiaľ od 5500 otačok bude dostávať od kompresoru/turba toľko vzduchu ako pri atmosfére tak ta fixná mapa paliva v originál riadiačke to zvládne. Pretože pod 5500 všetko funguje v closed loop (feedback z lambdy). Na ďalšiu stranu budeš jazdit v stochiometrii(14.7:1). A to tiež nie je idealne pri preplňovaní.

Ešte raz dá sa to, nikto to neodporučí, nikto sa pod to nepodpíše. Možno to zapojíš a pôjde to až do smrti. A možno to bude stáť jeden motor(roztopené piesty) kým to pôjde ako tak. A v tom momente si budeš buchat hlavu, že si mohol počkať peniaze odložiť kupiť všetko ako je treba a mať rovno 190koni bez veľkej zataže na motor.
Pretože nech sa to nemusí niekomu zdať chudobná zmes roztopí piesty/krúžky aj na staručkom nepreplňovanom motore s kompresnym pomerom 7:1 a to len preto že nie je dobre nastavené palivo. Teda malý tlak v saní neeliminuje toto riziko samozrejme znižuje.

Pokiaľ ide len o cenu, tak bohužiaľ úplne funkčný a overený setup je práve s turbom. (Pokiaľ nebudeme polemizovať nad ľudovou tvorivosťou a tym čo si človek doma vyrobí okolo niečoho čo kúpi)
500eur vyfuk+voda+olej, 200eur turbo, 20eur hadica na prepojenie turba s original rurou sania, Greddy e-manage blue za 100eur s malým rele a trikom pri nastavovaní máp ktoré vypne lambdasondu a tým predíde celemu problému "bojovania" proti stock ECU ktorým trpia piggybacky a nakoniec MAP senzor z TDIčka za 10eur. Cele to bude tlačiť 0.5baru a budeš mať okolo 160 koní.

A povinný skoro offtopic (nesúvisiaci s tým čo tu je):
Už veľa krát som to tu chcel napísať, lebo veľa ludí má predstavy, či už vymyslene alebo pre nejaky iracionalny dôvod utkvelé. Prosím odvezte sa v 1.6 potom 1.8, s torsenom bez, s veľkými brzdami bez, s upraveným výfukom a bez neho. V aute s turbom, v aute so superchargerom. Zistite si v akom setupe ste sa viezli atď. atď, lebo veci čo su tu často popísane su prevzaté z inej diskusie, kde to je prevzaté z ďalšieho fóra ktore je určite lepšie, lebo je po anglicky, no a vo výsledku to napisal niekto, kto si to myslí a nikdy si to v praxi neoveril a nesedel v inom aute ako svojom.

Myslím, že každy vie, že existuje veľa druhov ľudí niektorí preháňajú, niektorí robia všetko strašne jedoduché. Tak aj preto, to že niekto povie, že je niečo zložite namontovať a druhý krát by to nerobil tak to nemusí znamenať, že to tak je (možno len nechce aby mal niekto to isté) a na druhu stranu ked niekto povie "to je pohodička, to som nastavil a išlo" tak to môže byť preto, že mu jeho ego nedovolí povedať koľko penazí ho to kôli vlastnej blbosti stálo kým to rozbehal.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: kompresorování

Příspěvekod vhml » 28 říj 2015, 09:05

Díky za obsáhlej komentář.

- určitě nechci aby to jelo ve 2000 jako TDI, to je u takovýho motoru nesmysl. Ale prostě cílem celý týhle akce by mělo být zvednutí kroutícího momentu od nějakých 3500ot. O maximální výkon mi ani moc nejde, chci ale, aby to kvůli slalomům objíždělo i z nižších otáček, kdy nemám moc co řadit jiného.

- říkáš, že zapojit to s turbem lze, proč by to nešlo s kompresorem? Obecně se turbu taky nebráním, ale prostě bych radši chtěl kompresor.

- určitě to nechci udělat tak, že namontuju přeplňování a jsem hotov. Počítám s dalšíma investicema právě kolem řízení motoru, ale nechtěl bych dávat X desítek tisíc za nějaký top řešení, ale celou tu akci držel finačně při zemi. Zas tak moc to vlastně celý realizovat taky nepotřebuju :-)

- kterak zvýšit předstih u sériového auta ( NB ) ?
vhml
 
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: kompresorování

Příspěvekod Rudy » 28 říj 2015, 10:20

- rozumiem cele je to o tom čo cheš mala m45 ti od 3500 bude držat skoro rovnaky moment do konca kde tak akura pri obmedzovači na 1.8 bude stihať dodat dosť vzduchu.

- ako som napísal tak
Rudy píše:Pokiaľ nebudeme polemizovať nad ľudovou tvorivosťou a tym čo si človek doma vyrobí okolo niečoho čo kúpi

ak by si si mal kupiť kopresor, priruby, bybass a uchytenie tak je to jednoducho drahšie. A hlavne pri neagresivnom nastavni ktoré až tak nepridá výkon, ale zlepšie použitelnosť sa obmedziš alebo znížiš efektivitu svojho snaženia tym že kompresor si zoberie 10koni z remenice (nezabite ma z ato čislo strieľam).

- potom začínaš zo zleho smeru, tak ako brzdy pred vykonom tak riadenie motora pred niečim čo to vyžaduje

- vyberieš snímač na kľukovke buď vypilnikuješ diery alebo vrobíš adaptér na jeho uchytenie v inej pozícii.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: kompresorování

Příspěvekod buteo » 28 říj 2015, 10:40

vhml píše: .....O maximální výkon mi ani moc nejde, chci ale, aby to kvůli slalomům objíždělo i z nižších otáček, kdy nemám moc co řadit


A nenapadlo tě řešit dynamiku pro slalomy jednodušeji a levněji přes převody?
Ideálně 6q plus zadek do pomala 4,1 nebo 4,3. Trochu víc si zakvedláš, ale je to znatelný rozdíl.
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: kompresorování

Příspěvekod vhml » 28 říj 2015, 11:32

Jenže do 6Q by se musela vyrobit dlouhá jednička, jelikož ji má nesmyslně krátkou. Už jsem o něm taky přemýšlel, ale radši bych foukal a řadit ,,nepotřeboval"
vhml
 
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: kompresorování

Příspěvekod vincent.miata » 29 říj 2015, 07:57

Ahoj , NBFL 1.6 s kompresorem (podotýkám malým) , tlak konstantní od 2000ot/min 0.35bar , seriová elektronika , MAF před kompresorem = podaří se seřídit volnoběh , auto jede na strašně bohatou směs ve 3000ot/min se hodně ochudí , takže to v zátěži nejde přes 3000ot/min. Chtěl bych zdůraznit , že jsem měl ambice oblbnout původní elektroniku na teplotách atd ... než abych se s tímto znovu sr*** opravdu raději koupím nejzákladnější MSI-II a radši si pohraju s tímto.
vincent.miata
 
Příspěvky: 90
Registrován: 08 úno 2015, 16:49

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 17 návštevníků