Po letech taky update. Odehrálo se toho vícero a předem sory za délku hlášení
1.téma brzdy vše je napsáno výše, ale pro shrnutí a uzavření tématu. Nechal jsem zrepasovat třmeny, dal nový desky ( hawk hp+ ), kotouče ( black diamond ), nerez hadice. Po smontování nefunkční abs. !!!1 rok!!! laborování, výměna všeho možnýho, 3 mechanici to zkusili. Až mi Miloš - tímto mu děkuji, dal kontakt na šikovnýho borca, kterýžto za půl hoďky abs rozchodil. Co byl problém? Při repasi třmenu nastříkali barvu nerovnoměrně, tím se špatně usadilo čidlo abs a stačilo 0,0nic mm aby nefugovalo. Smál jsem se a brečel zároveň.
Každopádně teď brzdy šlapou jak mají a jeto radost.
2.téma převodovka Opět rozebráno výše ve vlákně.
Stejný mechanik comi zachránil brzdy semi koukl na již zrepasovanou skříň. Nezdál se mi chod některých kvaltů. Zjištěno následující. Při 1.repasu se nevyměnily ložiska (ač jsem je všecky dodal v repasní sadě) a nevymezily vůle na hřídeli. Ta měla vakl jako prase = všechna práce šla do kytek. Po 2-3 tis km od 1 repasu se z převodovky vylil olej se slušnou hromádkou kovovejch hoblin.
Opět dilema sehnat skříň nebo repas znova. Dvakrát do stejné řeky nevkročíš se říká, a proto jsem koupil znova repasní sadu a do řeky vkročil
. Prostě mito nedalo. Na po 2. už se zdá, že všecko vyšlo. Kvalty si sedly a řadím, jezdím jedna radost. Opět díky Milošovi. Letos s autem najeto snad nejvíc za dobu mého vlastnictví tj. 6 možná 7 tis km.
3.téma motorjako u předchozího, vše rozebráno výše a historie začíná u jednoho a toho samého mechanika.
Opět se rozepíšu, možná to může pomoct vícero lidem.
Koncem letošní sezony jsem si všiml že povážlivě mizí olej. V současné době je úbytek litr / 1000. Po delším brždění z kopce motorem a následném přidání plynu se z výfuku vyvalí modro-bílo-šedý dým, který smrdí spáleninou a jeho opravdu hromada. Takže víme kudy vítr vane - pístní kroužky ( už zase ).
Proč se to stalo? Těžko říct, prapůvodní problém byl uník oleje a přehřívání motoru. Po první repasi, kde se dělaly jen kroužky a honování se ztráta oleje zastavila. Ale přehřívání trvalo. Přehřívání nikdy nešlo až do vyvření vody. Pokaždé se to objevilo po chvilce stání se zapnutým motorem. Po rozjezdu opět návrat do normálu. Inu 23 let staré auto, jal jsem se vyměňovat vše kolem chlazení - chladič, hadice, termostat ( 2x ), chladící kapalina, čidla teplot atd.. Nic nepomohlo, ikdyž zlepšení určité bylo.
Poslední fáze - letos byl odpojen okruhu topení interieru a problém se zlepšil o cca 80-90 procent. Takže asi přicpanej chladič.
Nicméně i tak je teplota stále vyšší a po svižné jízdě nebo dlooooouhé koloně opět lítá tam a zpět. Otázka zní jestli není přicpanej nějakej kanálek přímo v motoru a díky tomu se motor konstantně hřeje a odpálí další kroužky. Jeto moje teorie, co si otom myslí zdejší hlavy?
Když to shrnu tak každej repas dělám na 2x. Peněz a času až to pěkný není. A to jsem ani jeden repas nechtěl dělat napůl, radši jednou a pořádně a vidíte to. Opravdu záleží na koho člověk kápne.
Ale všecko zlý kněčemu dobrý, donutilo mě to naučit se o technice spoustu novýho, poznat pár novejch tváří a vůbec vyplnit dlouhé zimní večery sezením u inernetu:)
Navíc mazda mi dělá furt radost, ten rohlík po každé projíždce mi na puse vydrží pěknejch pár dní.
No a na závěr dotaz. Stojím před rozhodnutím
A. výbrus, nový písty + chci dát hlavu a sání z NB 1.8. Každej koník navrch dobrej.
B. celej motor z NB 1.8 . Nejradši bych VVT, ale to už je dost investice vhledem k nové jednotce. Nebo když seženu celej motor poběží mi na řj z NBFL v NA?
Nechci turba ani kompresor. Mooožná někdy jestli kdy vůbec ITB by byly volba. Chci každopádně zůstat u atmosféry.
Rád si poslechnu názory, rady, případně nabídku na novej motor
, mám nato celou zimu.