Netrpělivě očekávám českej techničák a vlastní SPZky, v rámci přípravy a těšení jsem nezahálel
Nikdy jsem na autě nic nevyměńoval ani nespravoval snad kromě žárovky v předním světle Octávie II a "cétrojce", takže to byla trošku výzva. Kamarád automechanik ale rád přijel a pomohl.
V pátek v podvečer jsme vyměnili olej v motoru, kvůli celoročnímu provozu padla volba na Valvoline MAXLIFE SYNTHETIC 5W-40 a filtr Bosch.
Dneska přišel na řadu olej v převodovce a pod řadičkou. To byla už trošku větší výzva. Vybral jsem doporučovaný Castrol Syntrans Transaxle (TAF-X) 75W-90, pro jistotu 3 litry. A třetí flašku jsem skutečně musel načít.
Jenom zvednout auto na čtyři podpěry nouzovým heverem na rezervu není úplně med, ale zadařilo se
evidentně ale bude třeba dokoupit ještě nářadí, takhle by to dlouhodobě nešlo.
Zvednout předek šlo snadno, ale při zvedání zadku jedním heverem (každou stranu zvlášť, postupně) se autu chtělo cestovat do stran, což je o průser. Tím nešikovným heverem bych se pod diferenciál nedostal, takže jsme to nakonec udělali tak, že jsme zvedali pomocí dvou pidi heverů zadek oba najednou co nejvíc rovnoměrně, klasicky ze stran, za jištění podpěr. Asi bych si měl pro svou "kočkolapku", jak Mazdě přesdívá kamarádův otec, pořídit "kočkohever", asi by to hodně věcí zjednodušilo. Ale šlo i tak, jen to trvalo asi 5x tak dlouho.
Trošku jsem se bál povolování zarezlejch šroubů na převodovce, který zřejmě nikdy nikdo nepovoloval, když bylo auto na podpěrách - abych na sebe auto neshodil. Nakonec ale nešly tak těžko
Další laborování bylo, jak tam ten olej vlastně napustíme. Vyhrála to zahradní hadice natažená z levýho předního podběhu kolem svodů a přímo do převodovky
jen jsme museli konec trošku seřezat, aby při nepouštění mohl unikat vzduch z převodovky. Teklo to tam hodně líně, takže jsem se dvacet minut válel pod autem, než bylo plno a olej začal vytékat z napouštěcího otvoru... těsně vedle mé hlavy.
A protože si nejsem jistej, jestli by necelej litr stačil na diferenciál, tak ten se vymění až v příštím kole se zadními brzdami.
Musím ale říct, že jsem byl neskutečně příjemně překvapenej, co novej olej v převodovce dokáže se řazením udělat. Jde to o tolik snáz a jemněji...
Mám ale pocit, že mi někde možná trochu zdrhá motorovej olej - když jsem sundal kryt pod převodovkou, tak mezi výpustí motorovýho oleje a převodovkou v oblasti spojky byla celá kovová plocha lehce mastná. Je možný, že to tam někde uniká.
Tušíte, kde přesně by mohl být pramen problému? Na jaře půjde motor ven, budou se vařit nosníky, zřejmě půjde dovnitř i nová spojka, a pokud je potřeba něco přetěsnit, asi by nebylo od věci to udělat přijednom.
Jestli auto olej žere a jak moc, říct nedokážu, ještě nemám dost najeto. Bez značek se jezdí těžko, ale přesto člověk musí auto vyzkoušet, že
takže dneska padlo magické 211111km.