Na první stránku se ještě někdo kouká? No, proč ne. Když jsem Potvoru koupil, byla vlastně skoro sériová. Co se mnou za tu dobu zažila? Spoustu srandy, o jaký se jinému NA ani nesnilo! Byli jsme spolu na párty k uvedení ND, na invite-only srazu MX-5 v Římě na filmovém festivalu, vymetáme trackdaye, okresky, prostě je to auto, které se mnou jezdí (skoro) všude. Jen ten vejlet do lesa nebyl nic moc. Ale páteř srostla a Potvoře zas tak moc nebylo. Pak byly nějaké ty fesťáky a pak se na mě vysrala. Ale já na ni ne. V jakém stavu je momentálně?
Úpravy:
Pohon: 1.8 z NB, VVT sání, cold air intake, svody 4-1 ILMotorsports, ECU Speeduino, Extreme Clutch Stage 1, šestikvalt a LSD s poměrem 3,6:1 z NBfl.
Brzdy: 255/251 mm brzdy z NB a desky Hawk HP+, pancéřované hadice
Podvozek: MeisterR ZetaCRD.
Karoserie: Frog Arms, Frame rails, interiérová rozpěra z NA8
Interiér: Momo Prototipo 350 mm + 15mm Momo extender, držák telefonu ve (funkčním) výdechu, ovládací panel pro mlhovky, pozičky apod., retrofit reproduktorů do sedaček
Ostatní: Pancéřovaná spojková hadice, moje vlastní DRL, pozičky, retrofit výhřevu hardtopu (stále work in progress) + nějaké takové drobnosti
Takže tak. Původní první příspěvek začíná níže...
___________________________________________________________________________________________________________________________
Ah, tak po těch letech marné snahy a nenaplněných tužeb se to konečně stalo. Koupil jsem si MX-5. A přitom to začalo tak nenápadně!
Jak se mi ulevilo, když můj Lincoln našel nový domov! Konečně nemám žádné starosti, teď si pár měsíců určitě nic nekoupím a pak se objeví nějaká pěkná Mazda! Ovšem realita se rozhodla jinak. Ve zkratce: Pár měsíců zaměňte za týdny. A teď celý příběh:
Bylo nebylo, byl jeden Pochtli. Střídal si tak MX-5 skoro jako ponožky a jednoho dne se rozhodl, že je na čase, aby si tohleto nakupování užil ještě někdo další. A tak mi poslal zdejší inzerát na červenou NA od uživatele begbie. Mně to samozřejmě nedalo, protože "NA v mém toho času napjatém rozpočtu? Není možná!" A tak jsem na místo vyslal výzkumnou jednotku. A mé racionální já doufalo, že se dozvím, že je to jenom naleštěná bída a že si to kupovat nemám. A nad výsledkem předběžného průzkumu akorát hořce zaplakalo. Ukázalo se, že Mazda je ve velmi slušném stavu a v ten moment převládlo už jen "Mazda, Mazda, já chci Mazdu". A od té doby se mnou nebylo k vydržení.
Je jasné, co následovalo, žejo? Sehnal jsem všechny peníze, které se válely okolo, obrátil všechny kapsy naruby a vyrazil do Prahy v zapůjčené apartní německé limuzíně s ... ehm, ehm... velice unavenou zadní nápravou. Nejdřív jsem dostal školení na téma "kam se podívat, abys poznal že máš utéct" od PavlaS a spoofana, za což jim z celého srdce děkuji. A potom jsem vyrazil do garáže lvové. Pod vrstvou prachu tam stálo moje budoucí auto. Po relativně důkladné prohlídce přišel čas na testovací jízdu. Mazda sice působila dojmem, že jsem ji právě probudil ze zimního spánku a s nějakým ježděním po venku se mám jít bodnout, ale podvozek působil až nějak moc dobře. Motor sice v nižších otáčkách pocukával, ale to není nic, co by mohlo vyřešit několik svíček a několik kabelů. Akorát brzdy byly takové.. trochu jako z bláta. Ale to se dá určitě taky řešit. Takže, vzít či nevzít? Já vím, kdybych si ji nevzal, tak vám tady nepíšu.
Po krátkém licitování o ceně, už následoval jen podpis smlouvy a pak už jsem se hnal vstříc dalšímu dobrodružství (ehm, pivu). Následující den jsme si, až na jednu drobnou nepříjemnost, kterou se stala prasklá slída v jinak moc pěkné mohérové střeše, moc užili. Teda, já určitě. Z původních 350 km, které nás čekaly, se stalo asi.. No, moc, myslím, že to raději nechci vědět
. A z Mazdy, která se skoro vztekala, že po ní někdo chce pohyb a tak vůbec, se stala Mazda, se kterou je radost jezdit. Nebo jsem si to alespoň vsugeroval. A to je zatím vše.
A co jsem si to teda koupil?
Je to NA6 z roku 1992 a pod kapotou jí dlí jednašestka s papírovými 85 kW. Je červená a taky obouchaná. Výbavu nemá, až na okýnka "felektrice". Mám ji rád.
Na závěr musím učinit speciální poděkování mojí drahé přítelkyni, bez které by věci nedopadly tak jak dopadly. A taky Pochtlimu, von za to může.
Aktuální To Do:
Vyměnit oleje (ideálně v motoru i převodovce, i diferenciálu)
Vyměnit svíčky a kabely
Co udělat hned potom:
Opravit/vyměnit střechu
Brzdy (sehnat větší?)
Opravit konce prahů
P.S.: Fotky budou, až budou. Zatím si to představujte. Nebo se koukněte na facebook autíčkáře, ty potvory sdílely můj nákup v reálným čase.