bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 27 pro 2015, 02:04

Ahoj,
když už jsem si pořídil tenhle zázračný stroj, tak bych se tady taky měl asi lehce představit ;)

Jmenuju se bkralik, žiju převážně na Královehradecku a o auta jsem se nikdy moc nezajímal. Od osmnácti jsem jezdil v rodinné Fabii 1.2 HTP zvané "křeček" a Roomsteru 1.6 MPi zvaném "lednička", ale nic víc, rozhodně jsem nikdy neměl nad postelí plakát nějakého nabouchaného sporťáku. Jenže pak si kamarád pořídil starou Alfu Romeo 164 (3.0 V6 QV, 145 kW), kterou potřeboval někde uskladnit a zprovoznit. Slovo dalo slovo, a QVčko se nastěhovalo k nám na chalupu do dílny (kde předtím stála jenom nepojízdná babetta). A my se o víkendech jali prozkoumávat jak funguje motor, co to vlastně je vstřikovač, váha vzduchu nebo ventilová vůle.
No a když mě takhle kamarádi nakazili autama (Alfa došla až k výměně karoserie, která ještě stále probíhá, ale měnili jsme i převodovku v Hondě, opravovali jinou bouranou Alfu...), začal jsem po čase pociťovat, že bych si měl pořídit i nějaký vlastní benzínový nesmysl. Nejdřív padlo oko na Citroen Saxo VTS 16V, jenže ten se v rozumném stavu za rozumné prachy sehnat snad nedá, tak jsem hledal dál, až si kamarád na jaře 2015 pořídil žlutou Mazdu RX-8. Když jsem jí viděl, tak jsem si řekl, proč vlastně ne Mazda? Malý točivý motory uměj, zábavný auta to jsou. A tak jsem začal hledat MX-5ku.

Po nastudování "co to vlastně MX-5ka je" bylo první zadání NB 1.8. Kdo by nechtěl LSD a víc výkonu, navíc NB vypadá "moderněji" a nemá mrkačky. A co čert nechtěl, v Mostě se zrovna objevila na fotkách pěkná 1.8 z Německa. Po příjezdu nás ale čekaly smíšené pocity - auto jízdně bomba, oproti rodinným povozům z produkce škodovky naprosto neskutečný, ale prahy a lemy komplet na vyvářku, střecha hrozně popraskaná. Takže nic, hledalo se dál. Podobnej fail jsem shlídnul ještě jeden (sice asi 30-40kkč, ale prorezlá díra i v podlaze), až jsem usoudil, že musím rozšířit pole hledání i na 1.6ky. A tam se už poštěstilo - chlápek kousek od Prahy prodával pěknou 1.6ku, s novou střechu a minimem rzi. Motor šel pěkně, auto vypadalo pěkně a tak se stalo, že jsem si koupil MX-5ku

Jaká byla její historie, než se k mě dostala?
Vyrobená byla v roce 2000, přihlášená v roce 2001 ve Španělsku, někde nad Barcelonou. Tam jezdila dlouho (najela asi 130 tisíc), ale pak byla prodána a koupil ji předchozí majitel. Ten jí dovezl v lednu 2015, ale moc s ní nenajel, protože v červnu 2015 jsem ji od něj koupil já.

Co to je vlastně zač?
Uplně obyčejná NB 1.6, rv. 2000, najeto asi 130000. Má klimatizaci, novou vinylovou střechu se skleněným oknem. Zrezlá je minimálně, zatím snad jenom povrchově na koncích lemů.

Co jsem s ní udělal já?
  • Obligátní výměna kapalin (převodový olej, diff olej, motorový olej, chladivo, spojková kapalina)
  • Vystříhání starého nefunkčního španělského alarmu
  • Výměna spojky - Co mi předchozí majitel napůl zatajil byl fakt, že spojka bude brzo chtít vyměnit. A opravdu, po pár stech kilometrech se v kopci začal dostavovat variátor (prokluzování). Takže jsme se dali do práce a Mazda dostala spojku Luk s přítlačákem Exedy, nový spojkový válec a gufero na klice.
  • Výměna rozvodů - Protože od původního majitele ve Španělsku nebyla k dispozici žádná dokumentace, rozhodli jsme že vyměníme rozvody. Přeci jenom to je celkem točivý motor a nerad bych aby se to někde rozlítlo. Vyměnili jsme rovnou i vodní pumpu, když stojí pakatel.
  • Doplnění chybějících blbinek z ILu - byla vyměněna rozbitá lampička osvětlení SPZky a nasazeny nové koberečky, tyhle drobné změny s autem stejně udělají nejvíc :D
  • Koupě nových pneumatik - po zkušenosti z autíčkář-trackdaye na okruhu v Mýtě (kde allseazony od původního majitele selhaly na plné čáře) jsem se rozhodl pro Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 na obyč NB 15" discích. Ty si nemůžu vynachválit, na trackdayi v Mostě chodily parádně... P.S. - když na konci října kupujete a přezouváte na skoro-semi-slicky, taky se na vás koukaj tak divně?

Co plánuju do budoucna?
Rád bych Miatu lehce zesportovnil, ale snažím se to brát s rozumem, přeci jenom to je víkendovka a ne okruhová mašina. Takže v plánu jsou asi tlumiče Bilstein B6, desky Hawk HP+ (a možná kotouče EBC TurboGroove) a coolant reroute kit.

Obrázek
Obrázek
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod PavelS » 27 pro 2015, 11:53

Vítej na foru! Ale... Promiň, ale nedá mi to :D :D

bkralik píše:...navíc NB vypadá "moderněji" a nemá mrkačky...

946739_695339117151960_1467618761_n.jpg
946739_695339117151960_1467618761_n.jpg (11.24 KiB) Zobrazeno 19793 krát


bkralik píše:[*]Výměna spojky - Co mi předchozí majitel napůl zatajil byl fakt, že spojka bude brzo chtít vyměnit. A opravdu, po pár stech kilometrech se v kopci začal dostavovat variátor (prokluzování).


Není od toho zkušební jízda? :)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod mastercs999 » 27 pro 2015, 11:59

Mně hned bylo jasný, že za tuto větu ho tady ukřižujete :lol: :lol:
bkralik píše:...navíc NB vypadá "moderněji" a nemá mrkačky...
Uživatelský avatar
mastercs999
 
Příspěvky: 194
Registrován: 25 zář 2012, 19:30


Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 27 pro 2015, 12:08

Jsem si musel rejpnout :D . Mrkačkám si člověk musí přijít na chuť, teď když už půl roku čtu o Mazdách, tak bych o tom třeba taky uvažoval, ale na jaře byl můj favorit NBčko . ;)

Jinak ta spojka při prodeji ještě fungovala, projevila se fakt až po 200-300 kilometrech v kopci, ale to je asi jedno - spojka stojí relativně málo peněz a alespoň jsme si měli o prázdninách s čím na dílně hrát..
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod dave27 » 27 pro 2015, 13:19

Gratuluji ke koupi. Já se teda s tim názorem musim taky ztotožit, ač mam NA :D NB podle mě aspoň teda v serii vypadá líp, a mrkačky mam teda rád jen zaklopený, na MR2 se mi líbili i vyklopený, ale na NA jsou prostě moc velký na to aby byly venku :lol:
Ex. MG-F 1998
Ex. Toyota MR2 1992
Mazda MX-5 Nb 1.6 2002---> NA 1.8 1996
Uživatelský avatar
dave27
 
Příspěvky: 267
Registrován: 02 lis 2013, 19:16
Bydliště: České Budějovice

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod PavelS » 27 pro 2015, 15:24

Ale prd :)) Je fakt, že čím víc je NA upravený, tím jsou lepší (co se snížení a šířky týká), ale i tak je to prostě punc těch let a strašně cool věc :)) navíc komu se to nelíbí, může vyměnit za 4oko nebo hranatý - prostě je tam ta možnost :twisted:
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod Pochtli » 27 pro 2015, 17:50

Mně se taky nikdy NA zrovna moc nelíbilo a žiju..
Ale klasika, kup si, co se ti líbí a ostatní ať si políbí :lol:
NB 1.8 -> NB 1.6 -> NBFL 1.8 -> NB 1.6 Miracle (2000)
Toyota Avensis kombi 2.0 VVTi (2005)
Suzuki Swift 1.3 (1999)
Uživatelský avatar
Pochtli
 
Příspěvky: 2005
Obrázky: 3
Registrován: 22 čer 2010, 20:08
Bydliště: Brno

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod Andre_fux » 27 pro 2015, 19:18

máš to krásné pane.. Ať dělá jen a jen radost ..

Ano ty otevřená světla mají něco do sebe, ale NB je 1000x pohodlnější jak NA a nekroutí se jako žížala (i když je to do značné míry díky frame railům na NB)
QpZEfGQ.png


Ono je to ve finále stejně jedno zda máš NA, NB či NC je to jen o té radosti z jízdy a preference je jen o vkusu každého soudruha.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 27 pro 2015, 19:27

Jo, tak takovýhle NAčko bych si dokázal představit, to je to, co tam měl výrobce dával by-default :D . Jinak díky všem za uvítání!

<další potenciálně-kontroverzní názor>
Snižování a rozšiřování nejsem moc přítel, já auta raději v sériovém vzhledu. Kolo má být ve středu podběhu a ne dřít o kapotu, větší kolo taky není lepší. Co jsem měl pujčený 17" na NBčku, tak jsem myslel že mi někdo sebral třetinu koní a že zabiju český cestáře...
</další potenciálně-kontroverzní názor>
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků

cron