Rady: Výměna zadních brzdových kotoučů, destiček a kapaliny

Re: Rady: Výměna zadních brzdových kotoučů, destiček a kapaliny

Příspěvekod mojžo » 16 lis 2015, 22:53

Ešte sa to dá nastaviť tak, že po zmontovaní krytu na páke ručnej brzdy je 6 hran ktorým sa dajú nastaviť lanovody.
Či to už je vyskúšané a nepomohlo?
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Rady: Výměna zadních brzdových kotoučů, destiček a kapaliny

Příspěvekod LordJames » 16 lis 2015, 22:59

Maji se dotahnout ty srouby v trmenu tak,aby neslo otocit kotoucem a pak o 3/4 povolit...a pak dostelovat u madla rucky
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Rady: Výměna zadních brzdových kotoučů, destiček a kapaliny

Příspěvekod TeeJay » 16 lis 2015, 23:18

Primární nastavení se musí dělat ve třmenu zezadu pod šroubem naproti pístu, 4mm imbusem. Nejdřív se vymontuje vnější šroub a pod ním se otevře otvor, ve kterém je šroub na ten imbus. Ten se dotáhne, dokud to nejde těžko, a pak se povolí.
Já to dotáhl a povolil o 1/3 a funguje to dobře, možná až moc dobře, ručku zvedám tak o 10-15cm. 3/4 by asi fungovaly taky, ale nevím, jestli to není už zase moc. Ale od toho tu jsou pak zřejmě ty lanovody.
Ty jsem ale netunil - dá se na nich individuálně nastavit obě brzdy zvlášť, abych měl stejný brzdný účinek ručkou na obou kolech? Asi by to to bylo fajn, takhle to je jen "bajvočko", ale u ruční brzdy na tom asi moc nezáleží, pokud ji člověk používá jen k parkování a zastavování v kopci.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rady: Výměna zadních brzdových kotoučů, destiček a kapaliny

Příspěvekod VenMac » 20 bře 2016, 04:01

Díval jsem se na svou nově koupenou MX-5 NBfl, protože mi připadalo, že jedno kolo trošku přibržďuje. Opraveno a rozhodl jsem se napsat následující návod:

O tom, že brzdy jsou velmi důležitá část auta snad nikdo nepochybuje. Avšak přesto z vlastní zkušenosti coby majitel a provozovatel vlastních drobečků + pečovatel o automobili příbuzných si dovolím říct možná na polovině strojů brázdících naše silnicích nefungují zcela správně! Však se můžete sami přesvědčit na svém miláčkovi..
Nejdříve o tom, jak (kotoučové) brzdy pracují (většina to asi ví, ale pro úplnost informací): Brzdový kotouč je pevně spojen s kolem a tedy otáčí se. Obklopují ho 2 destičky (z každé strany jedna), které jsou pevně spojeny s nápravou, tedy netočí se. Destičky jsou ke kotouči přimačkávány hydraulickým válečkem, do něhož je vháněna kapalina při stisknutí brzdového pedálu. Protože je však na každém kole (většinou) pouze jeden váleček (někdy nazývaný prasátko po součástce plnící stejný účel na brzdě bubnové) jeho síla tlačí přímo jen na jednu z destiček. Aby byla ke kotouči přitiskávána i druhá je celý mechanismus vůči kotouči pohyblivý do stran. Vedení zajišťují 2 tyčky a právě ty velmi často zareznou. Takto postižené kolo pak brzdí méně, nebo přibržďuje pořád a dochází k nerovnoměrnému obrušování kotouče. Oprava není náročná, ač někdy pracná:
Sundáme kolo:
IMG_4785.JPG
sundané kolo


a odšroubujeme celý třmen. Ten drží na nápravě pomocí dvou šroubů (u MX-5 klíč 14).
IMG_4788a.jpg
šrouby třmenu


IMG_4793.JPG
třmen dole


Poté vyndáme destičky:
IMG_4794.JPG
bez destiček


A teď se ukáže - “držák destiček” musí být vůči části s pístkem pohyblivý. Pokud není máme práci, a to práci násilnou.. :D

Někdy to celkem jde lépe, jindy vůbec.. Pokud nestačí páčit šroubovákem asi nejjednodušší je přišroubovat třmen zpět bez destiček a přes dřevo do něj tlouct. Avšak s rozumem, nikoliv jak hluchý do vrat.. :D A pozor ať si káru neschodíš z heveru..
IMG_4798.JPG
vyndávání


I při drobném zareznutí doporučuji vytáhnout úplně, pročistit jak samečka tak samičku hadrem (odrezovačem?) do čista, stejně tak gumičky, co vodící tyčky kryjí před nečistotami bývají uvnitř plné rezaté pasty.. Čisté namazat vazelínou a složit.
IMG_4799.JPG
venku

IMG_4800.JPG
namazané


Složit a máme hotovo + dobrý pocit, že jsem si něco dal do pořádku a ještě k tomu sám.. ;)
Samozřejmě při rozebrání obhlédnu jak destičky, tak kotouč, zda nejsou zralé na výměnu! A nepatlám vazelínu kam nepatří.. :D

Píšu to nyní, protože se blíží přezouvání při kterém se to hodí zkontrolovat.. ;)
(S)mějte se! =)
VenMac
 
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2016, 12:20
Bydliště: Dolní Dobrouč

Re: Rady: Výměna zadních brzdových kotoučů, destiček a kapaliny

Příspěvekod StingRay4 » 23 říj 2017, 11:17

Zdravím páni.

Mohol by som Vás poprosiť o radu alebo nejaký tip? Som akurát po výmene brzdových kotúčov DBA a doštičiek HAWK HP+ a kedže nové doštičky sú o dosť hrubšie (logicky :) ) ako tie ktoré som vymieňal, tak som na zadných brzdičoch zatlačil valček, pomocu imbusu, ktorý je skrytý pod krytkou na brzdiči.

Teraz však ak ho dotiahnem na fix a povolím o pár závitou naspäť, tak mi síce funguje ručná, ale pravdepodobne mi zadné doštičky vkuse jemne šúchajú o kotúč a dosť sa to potom hreje.

Ak ho zase povolím, tak mi zase nejde ručná, vôbec nebrzdí a páka ide úplne ľahko hore.

Diky za každú radu.
Mazda MX-5 1.8 NBFL /Phoenix/ - Titanium Grey Mica
Uživatelský avatar
StingRay4
 
Příspěvky: 20
Registrován: 26 dub 2017, 18:42

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 157 návštevníků

cron