od Rudy » 27 říj 2016, 23:07
Pri aftermarket vačkách je to jasne, potrebuješ ich načasovať so zvyškom motora.
Pri OEM potrebuješ tieto remenice v 4roch prípadoch:
1. znižil si hlavu (to rozhodí časovanie nezvýši ani nezníži over-lap, ale posunie mimo relativne k TDC)
2. potrebuješ posunúť výkon do iných otáčok (viď VVT), vtedy posúvaš časovanie hlavne jednej vačky (zvyšuješ overlap, a teda motor nasáva viac vzduchu vďaka podtlaku z výfuku)
3. potrebuješ matchnúť úpravu napríklad skráteného sania, ktoré rezoznačnú frekvenciu chytá pri iných otačkach ako dosahuje motor maximalny moment, a teda tým sa moment znižuje, posunutím časovania vačiek tieto dve veci zosúladiš a teda moduluješ tým kryvku momentu motora.
4. opak bodu 2, overlap znižuješ kôli inštaláci turba, pretože práve over lap znižuje otáčky turbíny.