Po delším zvažování (však přes zimu je do jara času dost) jsem nakonec v pondělí koupil
NB od PetraH. Krom toho jsem se ještě na podzim svezl v atmo RX7 FC, ale to jsem si rychle rozmyslel - hlavní důvod byl, že na lístku v motorovém prostoru jsem našel větší číslo, než bylo na tachometru a kór u wankelu se mi to nelíbilo... Ale wankel mě na nějakou dobu hodně zaujal, dost jsem si o tom přečetl a při cenách MX5 a RX8 jsem začal uvažovat i o RX8... Nakonec jsem si to přece jen kvůli provozním nákladům rozmyslel a jsem moc rád, lehkost, obratnost a bezprostřednost MX5 se mi moc líbí.
Hned první den jsem udělal pár fotek. Bylo krásně, na autě není dálniční známka a bylo by škoda to jet po dálnici, tak jsem si řekl, že se cestou z Plzně stavím do Rožmitálu za Idahem
Myslel jsem, že jen tak pozdravím a pojedu dál, ale zeptal se, co na ni potřebuju a dopadlo to tak, že mi rovnou vyměnili olej, obhlídli auto, zkontrolovali vůle na podvozku (něco malinko tam je, ale nic akutního, rozhodně to na jízdních vlastnostech nepoznám), auto pochválili, takže děkuju předchozím majitelům za péči, kterou jí věnovali
Podvozek, až na trochu špíny, vypadá pořád jak po renovaci.
Cestou po okreskách z Příbrami ku Praze jsem zjistil, že je ten podvozek přece jen tvrdší, než si ho pamatuju ze zkušební jízdy (právě z Plzně na Rožmitál, krásná cesta) a že si ty okresky okolo Prahy nepamatuju tak hrbaté
Ale domů jsem dorazil s velkým úsměvem na tváři a jistotou, že MX5 byla dobrá volba.
Umístění SPZ v "tlamě" sice vypadá dobře a chápu, že Petr měl důvod ji tak umístit. I když je ten kus plechu celkem důležitý, nemám k němu zas takovou úctu, aby si zasloužil tak výsadní místo, proudící vzduch má přednost. Tak jsem SPZ sundal, trochu pozohýbal a namontoval na nárazník. Držáčky byly mírně zahnuté směrem dopředu, tak jsem je otočil o 180° a přichytil na ně mřížku, nerad bych, aby mi nějaký pták prolétl chladičem. Už jsem takhle jednou ulovil do nárazníku drozda, ti ptáci občas vyletí z trávy u silnice, ani se nerozhlédnou...
Výfuk není žádný extrém, ale je celkem slyšet, trochu jsem se obával, jestli to na delší trasy nebude moc, ale v sobotu jsem absolvoval první jízdu se střechou a po dálnici a mile mě to překvapilo, v dálničním tempu hluk mizí někde vzadu a uvnitř je celkem pohoda
Taky jsem tu narazil na návod, jak opravit ukazatel teploty, aby místo 3 stavů (studený / možná už zahřátý, možná taky skoro přehřátý / průser, vaříme) ukazoval nějakou relevantnější informaci. To jsem uznal, že musím mít, v pátek koupil potřebné 3 rezistory a dnes to dal do auta. Zatím jsem s tím nikam nejel, ale po zapnutí se žádný ohňostroj nekonal, rafika povylezla na L, tak to asi bude OK
Historie auta tady na foru:
viewtopic.php?f=19&t=1045viewtopic.php?p=68085#p68085