Po půl roce další nepravidelný update vlákna, ať ten (kdo má zazimováno a neblbne venku) má co číst a čemu se smát!
Mazda jaro, léto i podzim úspěšně projezdila, většinou město, okresky, sem tam i okruh (na jaře Most, na podzim autíčkář TrackDay Vysoké Mýto). Žádný technicky problém se nevynořil, nejlepší zajetý čas v Mýtě 1:02.33, což je tak přiměřeně dobré. Jediné vylepšení, co jsem podnikl, byla výměna desek za Hawk HP+. Poštěstilo se mi je z USA nechat dovézt, takže mě to vyšlo opravdu na pakatel (4521 dohromady obě nápravy), což je vyloženě super cena. A co je ještě víc super je to, jak to teď sakra brzdí. Kdybych tušil, jaký rozdíl to bude a jak mě to potěší, šel bych do toho snad ještě ty prázdniny po koupi.
Co jsem ovšem musel řešit dál není moc pěkný pohled, proto pokud nemáte pevný žaludek, dál nescrolujte...
Když jsem na podzim Mazdu myl, všimnul jsem si divných flíčků na koncích prahů. Bláhově jsem si myslel, že to je jenom povrchovka a ďoubnul jsem do toho bovdenem, kterým jsem čistil trubičky ze střech. Viděli byste, jaké bylo moje zděšení, když mi bovden zajel bez problému dovnitř! Chopil jsem se tedy kladiva a vyprodukoval tohle:
Situace se odehrála evidentně tak, že práh byl lehce orezlý a ten dobrák, který mi to na jaře 2015 prodal, to překitoval a přestříkal. Díky tomu to mohlo komfortně hnít, protože tam samozřejmě lehce občas stála voda a stala se katastrofa. Dobře, to je možná silné slovo, ale každopádně nepříjemnost. Minimálně proto, že technická je do 17. 1. 2017 a s takhle velkou dírou rozhodně neprojdu. Takže co s tím? M8rinek se z toho vymluvil (což se mu nedivím
a rozhodně mu to nemám za zlé), nikoho dalšího rozumného neznám a nezbylo tedy nic jiného, než si to udělat sám. Hodili jsme to teda na dílnu (máme menší dílnu s autozvedákem, kde s kamarádama občas něco kutíme) a pustili se do práce. Po vyřezání plechu vnějšího podběhu na nás vykouklo tohle:
To sice může vypadat hrozně, ale podle mě to není tak špatné. Nikde to nebylo skrz a i větší rány dulčíkem to vydrželo v pohodě. Takže jsem to obral lamelovym kotoučem dohladka, přejel ještě ocelovým kartáčem ve flexe a finálně to natřel odrezovačem. A to konkrétně odrezovačem s Taninem, který neobsahuje kyselinu fosforečnou, takže nevytváří kyselé prostředí a může se přes něj v pohodě lakovat. A aby to bylo jistější, vzal jsem to přes to ještě jednou vrstvou černé hammerite - k tomuhle zadnímu plechu jsme totiž nic neplánovali vařit.
Když bylo tohle hotovo a odrezeno, nastal čas shánění repaplechů. Původně jsem myslel, že je vezmu tady z fóra (myslím že někdo ze Slovenska je tu prodával), ale protože bylo před vánocema a já toho chtěl přes svátky co nejvíc stihnout, vzal jsem je nakonec v Elitu. Kdybyste někdo sháněli, mají tam pozinkované plechy Klokkerholm, za cca 2700 kus, podle toho na jak velkou slevu to berete.
Plech jsem nařezal na místo, zakrátil (mají trochu přesahy, na některých stranách) a napasoval na místo. A pak přišla ta pravá legrace - přivařit a přilepit to tam. Ano, slyšíte dobře, vymysleli jsme trochu neortodoxní postup, "slep si svoji Mazdu". Problém totiž je v tom, že dole, vepředu i vzadu jsou plechy plošně přes sebe. A to tak, že po přivaření je místo nemožné ošetřit a tak se v tom sváru, mezi těmi plechy, bude vždycky držet vlhkost a dopadne to vždycky stejně. Proto jsme vymysleli, že to celé přilepíme, díky čemuž to tam bude dokonale chráněné a nebude tam žádné místo, kde by se voda kapilárně mohla dostat. A aby to po sestavení šlo zevnitř alespoň trochu ošetřit, vyvrtal jsem ze zadního podběhu díru se záslepkou.
Jak jsme naplánovali, tak jsme taky udělali a tady je výsledek:
Je to vařené natupo COčkem (0.8 drát, směsný plyn) a na to že je to první větší věc, co jsem vařil, tak se to i vcelku povedlo. Levý práh se mi lehce zkroutil v jednom místě, to jsem doplnil cínováním, pravý práh téměř bez zkroucení. Na zbývajících třech hranách je to natřené lepidlem (Body 999) a dole to je přinýtované. Drželo by to asi i samotným lepidlem, je to fakt nezmar, ale takhle to bude jistější. Je to stejně dole a navíc pod stone-chipem, takže to skoro nebude vidět.
Aktuálně to je ve stavu jako na poslední fotce, přijde na to už jen troška kitu (opravdu jenom malinko, aby se zarovnaly stopy po broušení) a pak jenom základ + anti-stonechip (body 950 ve sprayi) + lak.
Vím že většina lidí sem o korozi moc nepíše, skoro mi přijde jako takové tabu. Ono přeci jenom pokud člověk to auto chce taky jednou prodat, tak co by na fórum vykecával negativa. Ale vzhledem k tomu, že to prodat úplně hned neplánuju, tak coby ne, alespoň mi to můžete zkritizovat, jak to dělám blbě. A třeba se tím vláknem někdo ještě poučí
PS: Na zvedáku se to dělá pěkně blbě, vadí zadní zvedací ramena. Takže jednoduché řešení, postavit auto na stoly!
PPS: TeeJay nemá jedinou kočkolapku, evidentně je to kočkami-oblíbené auto globálně. I na moje se potvory slezly, akorát trochu drzeji