Je čas to tady trošku zaktualizovat.
Nellinka má za sebou kompletní výměnu všech olejů, náplní a filtrů. U motorového oleje jsme zůstali u osvědčeného Castrolu Magnatec Professional A5 5W-30, do převodovky a diffu šel Mobil. Dále se měnila brzdová kapalina (a zároveň se odvzdušnily brzdy) a chladicí kapalina (pro neznalé, do NC se leje ta zelená). S filtry to bylo jednoduché - dal se nový olejový a vzduchový. Palivové čerpadlo nakonec zůstalo původní, je totiž plně v cajku.
Po zimním "skoroumření" původní autobaterie z továrny značky Panasonic dostala Nella po osmi letech v provozu novou baterku značky Yuasa z I. L. Motorsport, určenou přímo pro NC. Tímto ještě jednou děkuji cafe-racerovi za to, že byl tak moc hodný a přivezl mi ji osobně z Německa (kvůli olovu nejde poslat zásilkou). Díky výměně se mi sice vymazaly údaje z palubního počítače i rádia, na druhou stranu jsem se díky tomu naučil rádio nastavit...
"Přicucávání" střechy během stahování po zimě vyřešil zásah MacTeina a jeho odmašťovadla a Swisswax Seel Feedu, který mi problém s ochotou jemu vlastní pomohl promptně vyřešit - střecha zase plynule šlape... Také díky!
V polovině dubna také konečně došlo k přezutí ze zimních na letní gumy - letní kola jsou nově vyvážená, zkontrolovaná a díky péči mého mechanika se nádherně lesknou. Stejné očisty příslušnou chemií a wapkou se dočkala rovněž zimní kola, která jsem zároveň "předpisově" uskladnil. V pneuservisu zároveň přišli na důvod pomalého úniku vzduchu z levého předního kola - za vše mohla nečistota ve ventilku. Byla odstraněna a kolo bylo znovu vyváženo.
Ošetření po zimě se dočkal také podvozek a podběhy, můj mechanik vše pečlivě vystříkal wapkou. Vzhledem k mému pravidelnému zimnímu ježdění se loňský podzimní nástřik podvozku a dutin asfaltem a voskem ukázal jako dobrá investice, nikde nic nerezne (vyjma jedné mřížky, kterou opětovně stříkneme na podzim).
Jedinou "zimní" škodou tak bylo levé přední táhlo stabilizátoru (vloni na podzim měněné), které vyskočilo z kloubku. Dodavatel nicméně reklamaci obratem uznal a do tří dní dodal nové táhlo - vyměněno.
Na jaře mi k plné spokojenosti chybí provést poslední dva úkony - nechat zkontrolovat a doplnit klimatizaci a zajet na geometrii za panem Malíkem do Hostivice. Po osmi letech v provozu si ji Nellča rozhodně zaslouží.
EDIT: Jo, a už mě strašně štvou ty důlky v obou dveřích po předchozí majitelce - noose (díky
) mi doporučil United-C z Podbaby, asi tam zajedu...
http://www.united-c.cz/V červnu mě pak čeká zaplacení povinného ručení - oproti loňsku ho mám o pár stovek levnější, což je fajn. Zároveň uvažuji o rozšíření pojistky i na srážku se zvěří - člověk nikdy neví...
Nellince jinak dopřávám pravidelnou očistu, vysávání i voskování (používaná kosmetika od firmy Meguiar’s je plně funkční a cenově rozumná), takže se leskne jako nová. V blízké budoucnosti se také chystám pořádně vyčistit motorový prostor, ať se leskne i ten. Dobře se má i motor díky Vervě 100, kterou dostává při každém druhém čerpání benzinu.
Pokud se nevyskytne nějaký zásadní zádrhel, chystám se k mechanikovi znovu až na podzim. Vedle již zmíněného opětovného nástřiku jedné mřížky na podvozku asfaltem a přezouvání na zimní kola (plus pečlivého očištění a uskladnění těch letních) plánuji také výměnu svíček, asi i motorového oleje a instalaci předních mlhovek, které mám předběžně zamluvené od KarolKa (ten je sundal a nahradil denním svícením). Jediné, co budu muset ještě dokoupit, je levá páčka pod volant - té současné totiž vzhledem k doplnění předních mlhovek chybí jedna pozice navíc. Také uvažuji o přečalounění řadičky (notně poškrábané prstýnky předchozí majitelky) a profiošetření kožených sedaček.
Stále uvažuji i o pořízení VIFu a vlastního odmašťovadla i Swisswax Seel Feedu, ať příště nemusím kvůli péči o veškerá gumová těsnění otravovat autokosmetického mága MacTeina.
Další větší investice chystám nejdříve v příštím roce: nové letní a zimní gumy, komplet nové brzdy (včetně přebroušení a přestříkání třmenů - nažluto), přední rozpěru a rád bych vyměnil kompletní výfukové potrubí (vyjma katalyzátoru, ten je po kontrole mechanikem zcela v cajku) za nerez, moc moc mě láká Cobalt.
V červenci 2017 mě pak čekají STK a emise (a opět povinné ručení). A doufám, že i vysněná cesta na Nordkapp.
Od zakoupení a dovozu Nelly z Německa jsem doposud najel bezmála 14 000 km. Autíčko šlape jako hodinky a dělá mi každodenní radost. Kéž by to tak pokračovalo i nadále...